Eğitim Bilimleri Bölümü Politikaları

LİDERLİK, YÖNETİM VE KALİTE POLİTİKALARI

  • Yönetim ve gelişim faaliyetleri Üniversitemizin belirlediği kalite politikaları doğrultusunda yürütülür.
  • Bölüm toplantıları düzenli olarak yapılır.
  • Yönetimde sürekliliği sağlamak için Bölüm yönetimine ilişkin bilgiler öğretim üyeleri ve araştırma görevlileriyle paylaşılır.
  • Görev tanımları belirlenir ve iş bölümü yapılır.

EĞİTİM VE ÖĞRETİM POLİTİKALARI

  • Öğretim programı Yüksek Öğretim Kurumu’nun ilgili planı gözetilerek hazırlanır ve güncellenir.
  • Alan eğitimi, meslek bilgisi, genel kültür bilgisi başlıkları altında farklı derslerin sunulduğu bir öğretim programı uygulanır.
  • Eğitim bilimleri ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanlarındaki gelişmeler yakından takip edilir ve uygulamalı dersler için gerekli içerik güncellemelerin yapılmasına yönelik çalışmalar yürütülür.

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME POLİTİKALARI

  • Bilimsel araştırma ve yayın etiği esasları çerçevesinde araştırma yapılır.
  • Öğretim üyelerimiz ve öğrencilerimiz eğitim bilimleri ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapmaya ve araştırmalarını nitelikli yayınlara dönüştürmeye teşvik edilir.
  • Uygulamalı alanı desteklemek amacıyla akademi ile eğitim ve rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanının ilgili olduğu sektörler arasında bağ kurulur.
  • Diğer üniversiteler ve kuruluşlarla ortak araştırma projeleri yürütülür.

TOPLUMSAL KATKI POLİTİKALARI

  • Öğretim programı tasarlanırken toplumun ihtiyaçları ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanının sunacağı katkılar göz önünde bulundurulur.
  • Öğrencilerimizin ve öğretim üyelerinin topluma hizmet faaliyetleri desteklenir.
  • Dış paydaşlarla ortak etkinlikler düzenlenir ve alandaki güncel bilgiler dış paydaşlarla paylaşılır.

ULUSLARARASILAŞTIRMA POLİTİKALARI

  • Öğrencilerimizin Erasmus programı kapsamında yurtdışındaki üniversitelerde eğitim alması ve staj yapması desteklenir.
  • Öğretim üyelerimizin Erasmus programı kapsamında akademik personel hareketliliğine katılması desteklenir.
  • Uluslararası meslek dernekleri ve kuruluşlarla bağ kurulur.
  • Öğretim üyeleri, uluslararası projelerde yer almaya ve nitelikli uluslararası dergilerde yayın yapmaya teşvik edilir.